Aberia och ViewMe förenklar och skapar kvalitet i den personliga assistansen

För oss innebär personlig assistans att det är ditt liv och dina val. Med det som utgångspunkt blir det bra! Det låter enkelt, men det är det inte alltid. Det är mycket man ska ha koll på i sin assistansvardag. Faktiskt väldigt mycket mer än i en vardag utan personlig assistans. Det är här som verktyget ViewMe gör skillnad och förenklar genom att: 

 

  • Håll ihop och guida vardagen med information tillgänglig i stunden för kund, familj och personliga assistenter 
  • Säker och kontinuerlig assistans med all kunskap samlad på samma ställe och i tillgängligt format hela tiden 
  • Struktur, trygghet och effektivitet för såväl kund, personlig assistent, familj och assistansanordnare 
  •  Dokumentation och kommunikation som skapar god kvalitet för att möta kund och medarbetares behov 


ViewMe är ett digitalt verktyg för att underlätta vardagen
för dig som kund och assistent och som kan användas i mobiltelefon, på dator eller på surfplatta. Dina assistenter och du har inlogg för att kunna ta del av och lägga upp instruktioner, skapa och följa schema för dagen, registrera viktiga moment, ladda upp bild och filmmaterial, hålla koll på medicin, inventering och beställningar och mycket mer. Du kan också låta andra viktiga personer såsom företrädare, god man, familj ha inlogg för att även de ska hänga med i vad du behöver och vad som händer i din assistansvardag.
 

Verktyget finns tillgängligt för dig som kund i Aberia och är en godkänd omkostnad.
Tillsammans med teamet på ViewMe har vi löpande uppstarter och introduktion i verktyget. Hör av dig så hjälper vi dig vidare.
 

En tanke om “Aberia och ViewMe förenklar och skapar kvalitet i den personliga assistansen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *